Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2014

F1 2014: Η χρονιά των αλλαγών!

Απομένει περίπου ένας μήνας-συγκεκριμένα 46 μέρες-για την επίσημη πρεμιέρα της νέας σεζόν στη Formula 1. Και λέω επίσημη, γιατί η ανεπίσημη έχει ήδη ξεκινήσει με τις παρουσιάσεις των νέων μονοθεσίων και τις δοκιμές τους.

Γράφει ο Κωστής Γκόρος





Φέτος, οι αλλαγές τόσο στο αγωνιστικό κομμάτι όσο και στο κομμάτι των κανονισμών θα είναι αισθητά περισσότερες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ο αριθμός των ομάδων παρέμεινε ο ίδιος, αλλά μόνο δύο από τις έντεκα διατήρησαν τους ίδιους οδηγούς σε σχέση με την περσινή σεζόν. Ο λόγος για τις Mercedes(Χάμιλτον-Ρόσμπεργκ) και Marussia(Τσίλτον-Μπιανκί). Από τις υπόλοιπες μεταπηδήσεις πιλότων, σημαντικότερη είναι η επιστροφή του Ραϊκόνεν στην Ferrari. Επίσης, ξεχωρίζει και η επιλογή του Ρικιάρντο στη θέση του αποχωρήσαντα Γουέμπερ στην πρωταθλήτρια Red Bull. Αίσθηση προκαλεί και η μετακίνηση του Μάσα στη Williams μετά από 8 χρόνια παρουσίας στη Ferrari. Άξιο αναφοράς ότι για πρώτη φορά οι οδηγοί θα έχουν τον δικό τους αριθμό στο μονοθέσιο, επιλέγοντας όποιον θέλουν από το 1 έως το 99, κάτι που ήδη ισχύει στο MotoGP.

Αλλαγές υπάρχουν και στο πρόγραμμα των αγώνων, καθώς από φέτος θα δούμε τρεις νέες πίστες. Οι οδηγοί θα ταξιδέψουν για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1 στη Ρωσία και στο Σότσι στις 12 Οκτωβρίου. Το Αυστριακό Γκραν Πρι επιστρέφει μετά από αρκετά χρόνια απουσίας στο καλεντάρι και το οφείλει στη χορηγία της Red Bull. Επίσης, στις 20 Ιουλίου οι οδηγοί θα τρέξουν στο Χόκενχαϊμ για το Γερμανικό Γκραν Πρι και όχι στο Νίρμπουργκρινγκ όπως πέρσι. Τέλος, οι οδηγοί δεν θα πάνε στην Ινδία, αφού η συγκεκριμένη πίστα δεν περιλαμβάνεται στο φετινό πρόγραμμα.

Όσον αφορά τις αλλαγές στο κομμάτι των κανονισμών, αυτές έγιναν με σκοπό την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και του θεάματος. Η βασικότερη όλων αφορά τους κινητήρες με τις ομάδες να έχουν από φέτος V6 turbo κινητήρες των 1.600 κυβικών εκατοστών απόδοσης 600-650 ίππων. Mία ακόμα αλλαγή που παρατηρήσαμε στα μονοθέσια είναι οι χαμηλές μύτες με τα περίεργα σχήματα στο μπροστινό μέρος της αεροτομής. Αφορμή; Ο νέος κανονισμός που λέει ότι η μύτη του μονοθεσίου πρέπει να απέχει 185mm από το κατώτατο σημείο αναφοράς του μονοθεσίου. Αιτία; Η FIA θέλει να παρέχει περισσότερη ασφάλεια στους οδηγούς σε περίπτωση σύγκρουσης υπό συγκεκριμένες συνθήκες.

Στις αλλαγές των αγωνιστικών κανονισμών, ξεχωρίζει η μείωση των διαθέσιμων κινητήρων για κάθε οδηγό μέσα στη χρονιά από οκτώ σε πέντε. Διαφοροποίηση παρατηρείται και στο σύστημα βαθμολόγησης του τελευταίου αγώνα. Συγκεκριμένα, στο Γκραν Πρι του Αμπού Ντάμπι θα δοθούν οι διπλάσιοι βαθμοί σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες. Αυτό έγινε με σκοπό να υπάρχουν περισσότερες ελπίδες για κάποιον οδηγό να κατακτήσει το πρωτάθλημα.

Προσωπικά, πιστεύω σε ένα πιο συναρπαστικό και πιο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα και επιθυμία μου, ένας νέος πρωταθλητής στο τέλος του. Δεν δηλώνω υποστηρικτής του Φέτελ, αλλά ούτε και αντί-Φέτελ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου