Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2016

WRC: 2017 με άρωμα '80s!

Λιγότερο από ένας μήνας απομένει για την εκκίνηση της νέας σεζόν του WRC. To πρωτάθλημα του 2017 έρχεται και αναμένεται άκρως συναρπαστικό λόγω των πολλών αλλαγών σε κανονισμούς,  αυτοκίνητα και πληρώματα.  

Γράφει ο Δημήτρης Σακελλάρης 







Ύστερα από 4 συνεχόμενες χρονιές όπου ο πρωταθλητής ήταν γνωστός πριν καν τρέξουν τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν, φτάνουμε στη χρονιά όπου τίποτα μπορεί να προβλεφθεί. Σύμφωνα με τον M. Wilson, επικεφαλής της M-Sport (Ford), στη φετινή σεζόν το WRC προσπαθεί να επιστρέψει στην εποχή που δοξάστηκε, στην εποχή των αυτοκινήτων τύπου Group B. 

Οι αλλαγές είναι πολλές και ρηξικέλευθες. Αρχικά, ύστερα από την επίσημη αποχώρηση της Volkswagen από το sport, οι εργοστασιακές ομάδες που παλεύουν είναι πλέον 4. Πρόκειται για τις M-sport (Ford Fiesta WRC), τη Citroen (C3 WRC), τη Hyundai (i20 Coupe WRC) και την Toyota (Yaris WRC). Αν ψάχνετε τον πρωταθλητή, λάβετε υπόψιν και το νέο Polo R WRC των αποχωρισθέντων Γερμανών που όντας ήδη έτοιμο αναμένεται να το δούμε σε αρκετές ιδιωτικές συμμετοχές. 

Ενδιαφέρον έχουν και τα πληρώματα των 4 διεκδικητών. Πρώτο βιολί για την M-Sport θα είναι ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Ogier (Ingrassia). Για την Citroen που μετά από 4 χρόνια επανέρχεται σε φουλ εργοστασιακούς ρυθμούς αναμένεται να πρωτοστατήσει ο Meekee (Nagle) ενώ για τους Κορεάτες της Hyundai τα δίδυμα Sordo (Marti) και Neuville (Gilsoul). Τέλος, την επάνοδο της Toyota στο WRC εκπροσωπεί ο φέρελπις Φιλανδός Latvala (Anttila). 

Οι μεγαλύτερες αλλαγές όμως εστιάζονται στα αυτοκίνητα όπου δεν έχουν σχεδόν καμία σχέση με το πρόσφατο παρελθόν τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Αρχίζοντας από την όψη τα φετινά WRC cars αναμένεται να είναι «παραφουσκωμένα». Ο λόγος εστιάζεται στην απόφαση των αγωνοδικών να επιτρέψουν μεγαλύτερους προβόλους εμπρός (κατά 6 cm) και πίσω (κατά 3cm). Επίσης, χορηγήθηκε στους μηχανικούς των ομάδων πλήρης ελευθερία (εντός 50cm) στη σχεδίαση του πίσω διάχυτη  εξέλιξη που αναμένεται άκρως ενδιαφέρουσα αφού δίνει μεγάλη ώθηση στον ανταγωνισμό εκτός δρόμου. 

Αλλαγές θα έχουμε και σε βάρος και πλάτος. Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς τα φετινά αυτοκίνητα θα είναι 25kg ελαφρύτερα και 5,5cm πιο πλατιά  (από 1,820 σε 1,875 χιλιοστά). Η συγκεκριμένες αλλαγές είναι άκρως σημαντικές αφού τα νέα νούμερα σε βάρος και πλάτος θα θυμίζουν έντονα τη δεκαετία του ’80 όταν το sport αγκαλιάστηκε από τον περισσότερο κόσμο. 

Σημαντικές διαφοροποιήσεις θα υπάρχουν και στους κινητήρες των οχημάτων, που αναμένεται να είναι έως και 20% πιο δυνατοί δίνοντας έμφαση στη γραμμική απόδοση.  Η ισχύς των 1.6 Turbo θα αυξηθεί από τους 315 στους 380 και σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να αγγίξει και τους 400! Αυτή η αύξηση φυσικά οφείλεται στη διεύρυνση του στομίου του turbo κατά 2mm (από 34 σε 36mm). Σημαντικό ρόλο τέλος αναμένεται να παίξει και η επιστροφή των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων κεντρικών διαφορικών που δικαίως εγείρει ερωτηματικά ύστερα από την άρον-άρον κατάργησή τους πριν λίγα χρόνια. 

Η αλήθεια είναι ότι προβλέψεις δε μπορεί να κάνει κανείς για το ποια ομάδα μπορεί να βγει πρωταθλήτρια το 2017. Αν θα έδινα κάπου το πλεονέκτημα, θα επέλεγα τη Hyundai αφού διαθέτει γνώση πρωταθλητισμού τα τελευταία 3 χρόνια και έχει στις τάξεις της τους δύο πιο διψασμένους για διάκριση οδηγούς. Η συνέχεια… στις 20 Ιανουαρίου στο Μόντε Κάρλο! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου