Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014

Υπάρχει και το μάρκετινγκ...

Όλα τα είχαμε στην Ελλάδα το μάρκετινγκ είναι αυτό που μας καίει. Φυσικά και δεν είναι έτσι η πραγματικότητα, αλλά η αδυναμία στα άλλα σημαντικά κομμάτια του αθλητισμού, δεν πρέπει να εμποδίζει τις ομάδες να κινούνται σωστά σε αυτό το τομέα. Αφορμή του σημερινού άρθρου η κίνηση του μπασκετικού Παναθηναϊκού για τη λεγόμενη «μέρα φιλάθλου».

Γράφει ο Μάριος Μπελεχρής

Ο Παναθηναϊκός στο παιχνίδι του πρωταθλήματος με τον Πανιώνιο είχε τιμή εισιτηρίου 1 ευρώ και διοργάνωσε ένα ματς αφιερωμένο στους οπαδούς που τον στηρίζουν. Όχι τόσο κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος, αλλά στους τελικούς και στη Euroleague. Ας μην σταθούμε όμως σε αυτό, αφού υπάρχει ένα τέλειο αποτέλεσμα αυτής της ημέρας.

Έσοδα είναι το καθαρά λογιστικό κομμάτι της πρωτοβουλίας, αφού μαζεύτηκαν 12.000 ευρώ (όσος και ο κόσμος). Σε άλλες περιπτώσεις μπορεί απλά να μπαίνουν στα ταμεία απλά παραπάνω χρήματα. Τα πολλά κέρδη όμως δεν είναι αυτά που φαίνονται στα πρακτικά. Όλοι ευχαριστιούνται να παίζουν σε ένα γεμάτο γήπεδο και πόσο μάλλον οι παίχτες που μεσοβδόμαδα το βλέπουν γεμάτο και τα Σαββατοκύριακα άδειο.

Δίνεται η ευκαιρία σε ανθρώπους που σκέφτονται το ακριβό εισιτήριο να πάρουν το δρόμο για το γήπεδο. Στην Αμερική που είναι οι καθηγητές του είδους γνωρίζουν ότι το πρώτο μέλημα του αθλητισμού είναι ο πελάτης και τον προσέχουν. Δώρα, εκπλήξεις και άλλα happenings ικανοποιούν τον θεατή και σίγουρα τους κερδισμένους. Το brand name του Παναθηναϊκού από χθες ανέβηκε σε αξία, όσο και αν δεν άλλαξε η καθημερινότητά του.

Κινήσεις όπως αυτή, με τη πάροδο του χρόνου και με το πολλαπλασιασμό τους αυξάνουν την εμβέλεια του συλλόγου. Υπάρχει χώρος και για άλλες ενέργειες από κάθε ομάδα, αλλά δυστυχώς έχουνε μάθει να κοιτάνε μόνο τα άμεσα λογιστικά αποτελέσματα. Πριν λίγες ώρες οι Mavericks έπαιξαν το παιχνίδι με τους Bucks μπροστά σε τιμώμενους στρατιωτικούς. Για ακόμα μία χρονιά στράφηκαν τα φώτα εκεί λόγω αυτού του γεγονότος.

Για να μην επιμείνουμε στους πανούργους Αμερικάνους και την παράδοσή τους σε αυτό το τομέα, να πάμε στην άσημη ισπανική ομάδα (σε σχέση με τις μεγάλες) Ράγιο Βαγιεκάνο. Η ομάδα πήρε απόφαση να βοηθήσει μία μεγάλης ηλικίας γυναίκα που αντιμετώπιζε προβλήματα. Η είδηση αυτή πήρε τόσο μεγάλη έκταση παγκοσμίως που πολλοί συμπάθησαν από τότε την ομάδα του Βαγιέκας. Δεν εκμεταλλεύτηκε εμπορικά όπως θα μπορούσαν να κατηγορήσουν πολλοί τη κίνηση αυτή, αλλά οι καλές πράξεις φέρνουν καλά αποτελέσματα.

Στην Ελλάδα δεν έχουμε έλλειψη από άπορους, από άνεργους ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να κινήσει το ενδιαφέρον του κόσμου, του πελάτη. Έχουμε έλλειψη ιδεών και πρωτοβουλίας από τις ομάδες. Ας ελπίσουμε ότι η «ημέρα φιλάθλου» του Παναθηναϊκού στο μπάσκετ δεν είναι πυροτέχνημα στη πολιτική μάρκετινγκ των ελληνικών ομάδων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου