Πολλοί θαυμάζουν τους οδηγούς και
τα μονοθέσια στη Formula
1. Άλλοι θαυμάζουν τις πίστες. Και είναι απολύτως φυσικό, αφού οι νέες πίστες
είναι υψηλών προδιαγραφών. Τα μεγάλα χρηματικά ποσά είναι ο κύριος λόγος για
τις υπέροχες τοποθεσίες που βλέπουμε τις Κυριακές.
Γράφει ο Κωστής Γκόρος
Πριν λίγες μέρες, ο Έκλεστοουν
δήλωσε ότι είναι πιθανό να υπάρξει νέα πίστα στη Formula 1 με ορίζοντα τα 2 χρόνια. Ο
λόγος για το Αζερμπαϊτζάν. Είναι μία χώρα με λιγότερο πληθυσμό απ’ ότι η Ελλάδα
και πιθανόν χαμηλό επίπεδο μόρφωσης. Στα οικονομικά όμως τα πηγαίνει περίφημα.
Και η πίστα που πρόκειται να δημιουργηθεί, το επιβεβαιώνει.
Υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος
πίσω από τη δημιουργία μίας πίστας Formula 1. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το πιο κοντινό αεροδρόμιο
να είναι μέχρι 30 χιλιόμετρα απόσταση. Οι ομάδες έχουν να μεταφέρουν πολύ
μεγάλο εξοπλισμό και δεν είναι φυσιολογικό να διανύουν μεγάλες αποστάσεις. Και
μόνο από αυτό, η πίστα έχει εξασφαλίσει την πρώτη της χορηγία. Δεν είναι λίγες
εκείνες οι πίστες που παίρνουν χορηγίες από εταιρείες που έχουν ποσοστά στην
ιδιοκτησία των αεροδρομίων.
Τοπικοί και διεθνείς φορείς
συνεισφέρουν με τη σειρά τους στη δημιουργία της εκάστοτε πίστας. Το ότι τα
περισσότερα σιρκουί αποτελούν και πράσινα πάρκα τον υπόλοιπο χρόνο, είναι ένας
παραπάνω λόγος για να δοθεί η χορηγία. Άλλες πίστες είναι φτιαγμένες πάνω στους
δρόμους της πόλης. Οπότε, με δημοτικά χρήματα και κοινοτικά κονδύλια
επιτυγχάνεται η χρηματοδότηση.
Οι πιο βασικές χορηγίες είναι από
τις εταιρείες που χρηματοδοτούν τις ίδιες τις ομάδες. Εκτός της διαφήμισης πάνω
στο μονοθέσιο, δίνουν χρήματα για τη διαφήμιση και εντός της πίστας. Είναι πολύ
φανερές οι διαφημιστικές πινακίδες με τα logo εταιρειών-κολοσσών.
Το κυριότερο το αφήνω για το
τέλος. Πρόκειται για τη συντήρηση της πίστας. Το εκάστοτε σιρκουί πρέπει να
πληρώνει ένα συγκεκριμένο ποσό ετησίως για να βρίσκεται στο καλεντάρι της Formula 1. Αυτός ο λόγος που
η Τουρκία έχει βγει εδώ από το 2012 από το πρόγραμμα. Ο Έκλεστοουν ήθελε να
διπλασιάσει αυτό το ποσό και η Τουρκία δεν μπορούσε να το δώσει, οπότε τέθηκε
εκτός. Και για τον ίδιο λόγο, κάθε χρόνο μένουμε με την απορία πότε θα φτιάξει
και η Ελλάδα πίστα Formula
1.
Ο ίδιος ο Έκλεστοουν έχει πει ότι όλα αυτά
τα πακέτα των χορηγιών είναι εγγυημένα, οπότε η πίστα οφείλει να πληρώσει τη
συντήρηση της. Και αναμφίβολα, αυτό το ποσό είναι αρκετά μεγάλο και δυσπρόσιτο
για αρκετές χώρες. Οπότε, η συνεχόμενη παρουσία σιρκουί στο πρόγραμμα
συνεπάγεται και καλή οικονομική κατάσταση.
Υ.Γ.1 Υπομονή 6 μέρες ακόμα μέχρι
τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Μελβούρνης.
Υ.Γ.2 Η Formula 1 θα έχει τηλεοπτική στέγη το OTE TV και
τον Alpha.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου