Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

Βασιλιάς Λιούις!

Η αυλαία για το φετινό καλεντάρι της Φόρμουλα 1 έπεσε και ανέδειξε τον Χάμιλτον πρωταθλητή. Ο Βρετανός πήρε πιο εύκολα απ’όσο περίμεναν οι περισσότεροι την νίκη και κατ’επέκταση το πρωτάθλημα. Μία νίκη που πανηγυρίστηκε σε ολόκληρη την πίστα του Αμπού Ντάμπι και ιδιαίτερα στα pits της Mercedes. 


Γράφει ο Κωστής Γκόρος



Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, στον Χάμιλτον αρκούσε η δεύτερη θέση ότι και αν έκανε ο poleman Ρόσμπεργκ. Από τα πρώτα μέτρα της εκκίνησης, ο Βρετανός έγινε ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο. Έκανε μία άριστη εκκίνηση και πέρασε σαν σταματημένο τον Γερμανό που ξεκίνησε άσχημα. Όσο περνούσε η ώρα, η διαφορά αυξανόταν και ο Ρόσμπεργκ δεν φαινόταν ικανός να απειλήσει τον ομόσταυλο-αντίπαλο του.

Ώσπου στα μισά του δρόμου, ο αγώνας άρχισε να παίρνει την τελική του τροπή. Η Mercedes του Ρόσμπεργκ ξεκίνησε σταδιακά να εμφανίζει προβλήματα. Αρχικά, ήταν το ERS που δεν λειτουργούσε και αυτό είχε ως συνέπεια αδύναμο κινητήρα και επιβράδυνση του μονοθεσίου. Όσο περνούσε η ώρα, ο Γερμανός πιλότος έχανε ολοένα και περισσότερες θέσεις και παράλληλα τις ελπίδες του για το πρωτάθλημα. Ήλπιζε μόνο σε ένα θαύμα. Να εγκαταλείψει ο Χάμιλτον και αυτός να καταταγεί τουλάχιστον έκτος. Το μονοθέσιο του ήταν σε τόσο κακή κατάσταση που άρχισε να κατρακυλάει και άλλο στην κατάταξη. Κάπου εκεί, πέταξε λευκή πετσέτα και παρέδωσε τα όπλα. Εν τέλει, τερμάτισε 14ος.

Για να περάσουμε στην πλευρά του νικητή, η Mercedes του δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα και έκανε έναν υποδειγματικό αγώνα. Δεν ανησύχησε σε κανένα σημείο, ούτε όταν στο τέλος ο Μάσα άρχισε να μειώνει σταθερά τη διαφορά. Και αυτό, διότι ο Χάμιλτον δεν πίεζε το μονοθέσιο του αφού ήθελε μόνο να τερματίσει και τίποτε άλλο. Τελικά, τα κατάφερε και έδωσε το έναυσμα για τους πανηγυρισμούς.

Με την απουσία του Ρόσμπεργκ, το βάθρο συμπλήρωσαν οι δύο Williams με δεύτερο τον Μάσα και τρίτο τον Μπότας. Ήταν το καλύτερο φινάλε σε μία εξαιρετική σεζόν για την αγγλική ομάδα που πανηγύρισε την τρίτη θέση στους κατασκευαστές και θύμισε λίγο από την αίγλη που είχε στις αρχές των 00’s.

Ο Φέτελ είδε την τετραετή κυριαρχία του να σπάει από την 8η θέση. Ήταν το φινάλε ενός κύκλου για τον Γερμανό, αφού αποχωρεί από τη Red Bull και την επόμενη χρονιά θα οδηγάει για λογαριασμό της Ferrari.

Περί Ferrari o λόγος, οι Αλόνσο-Ραϊκόνεν τερμάτισαν σε 9η και 10η θέση αντίστοιχα φέρνοντας την ομάδα στην τέταρτη θέση στους κατασκευαστές. Η χειρότερη της επίδοση μετά το 2009, όταν ξαναείχε καταταγεί τέταρτη.

Όσον αφορά τον Αλόνσο, επίσης ένας κύκλος έκλεισε μετά από πέντε χρόνια. Ο Ισπανός φεύγει για να έρθει ο Φέτελ, όπως έγραψα και πιο πάνω. Πιθανότερος προορισμός του είναι η McLaren. Άλλα όσο δεν ανακοινώνεται κάτι, τίποτα δεν είναι σίγουρο.

Η σεζόν λοιπόν τελείωσε. Τα τέσσερα σερί πρωταθλήματα του Φέτελ σταμάτησαν. Ο Χάμιλτον πήρε το δεύτερο πρωτάθλημα της καριέρας του μετά το 2008. Ήταν το πρώτο πρωτάθλημα Βρετανού οδηγού μετά από αυτό του Μπάτον το 2009. Η Mercedes είδε για πρώτη φορά στην ιστορία της έναν οδηγό της να κατακτά πρωτάθλημα.

Ραντεβού πλέον τον Μάρτιο!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου